Elokuun luetut!

Hui kauhistus, kuinka nopeasti on taas yksi kuukausi vierähtänyt ohi. Illat on pimenneet ja kynttiläfriikit, kuten minä, on touhuissaan kaivanut moninaiset tuikkusysteemit esille ja jokaista iltaa sulostuttaa, ainakin meillä, tuoksukynttilöiden iloinen käry.

Luettua sain ihan mukavasti luettua kirjoja. John Le Carréa lukiessa tuntui, että siihen urakkaan menee varmasti koko loppukuukausi, niin loputtomalta järkäleeltä teos välillä tuntui. Siksipä valitsinkin loppukuulle suhteellisen ohuita ja helppolukuisia teoksia, ihan lukujumin välttämiseksi. Iloisin yllätys kuukauden kirjoista oli ehdottomasti Janet Evanovichin Ensin rahat, joka oli minulle koukuttava page turneri. Illalla ei saanut edes unta, kun oli pakko lukea vielä yksi sivu ja saada tietää mitä seuraavaksi tapahtuu. Yleensä minulla ei ole mitään ongelmaa nukahtaa kirja käteen, koska olen illalla jo niin väsynyt päivän touhuista ja omaan kaikenlisäksi melko hyvät unenlahjat.

Elokuussa myös piiiitkästä aikaa luin kirjan omasta kirjahyllystäni. Viimeksi olen tainut lukea sieltä jotain hyvin kauan aikaa sitten. Kyseessä oli Fabio Gedan Krokotiilimeri, joka oli ihan mukiin menevä lukukokemus, vaikka ihan pienoinen pettymys, sillä odotin jotain paljon suurempaa.

Mutta pidemmittä puheitta lukusaldo:
  • Paolo Coelho: Alef
  • Katja Kaukonen: Odelma
  • Fabio Geda: Krokotiilimeri
  • Anni Polva: Minäkö muka mustasukkainen?
  • John Le Carré: Uskollinen puutarhuri
  • Veikko Huovinen: Lentsu
  • Lisa See: Pionin rakkaus
  • Janet Evanovich: Ensin rahat
  • DJ Stalingrad: Eksodus
  • Jamaica Kincaid: Katoava paratiisi
 Luin elokuun aikana 10 kirjaa, joten olen hyvin tyytyväinen. Kaikista kirjoista olen kirjoittanut postauksen, mutta kaikkia en ole julkaissut vielä, koska ne vaativat vielä oikolukemista. Joten ne ilmestyvät nyt syyskuun aikana, kunhan kerkeän taas seuraavan kerran istahtaa koneen äärelle. 
 
Olen ostanut muutaman uuden kirjankin kirppikseltä, mutta koska aivoissani tuntuu olevan jossain päin hyvin vakava vuoto tai sitten aivoparat ovat muuttuneet vaahtomuoviksi, en muista mitä olen ostanut elokuun aikana. Muistettiin minua lohduttaa, että kuuluu äitiyteen tuo muistin menetys ja ei kuulemma ole ohimenevää. 

Ihanaa ja kirjaisaa syksyä kaikille ihanille lukijoille ja kanssa bloggareille. Nauttikaamme syksyn värikirjosta ja pimenevistä illoista kera kirjojen, niitä käryyttäviä kynttilöitä unohtamatta. ;)

-Aletheia

Kommentit

  1. Lentsun luin hyvin kauan sitten ja muistaakseni tykkäsin! Voisikin lukea uudestaan, kun lentsukausi alkaa ;)

    VastaaPoista

Lähetä kommentti