LUETUT 2013
Tammikuu: (9)
elokuu: (3)
syyskuu: (4)
lokakuu: (4)
Vuoden parhaat kotimaiset:
Vuoden parhaat ulkomaiset:
Sitten vuoden parhaat novellikokoelmat:
Tammikuu: (9)
- Jane Stanton Hitchcock: Seurapiirimurhia
- Eve Hietamies: Yösyöttö
- Graham Moore: Kuolema Sherlock -seurassa
- Anni Blomqvist: Myrskyluodon Maija
- Helena Waris: Uniin piirretty polku
- Jennifer Egan: Aika suuri hämäys
- Sam Christer: Stonehengen perintö
- Tahmima Anam: Kulta-aika
- Sarah Winman: Kani nimeltä jumala
- Riikka Ala-Harja: Maihinnousu
- Philippa Gregory: Valkoinen kuningatar
- Italo Calvino: Halkaistu varakreivi
- Majgull Axelsson: Kuparienkeli
- Camilla Läckberg: Jääprinsessa
- Tom Rob Smith: Lapsi 44
- Karoliina Timonen: Aika mennyt palaa
- Alan Bennett: Epätavallinen lukija
- Simon Lelic: Laitos
- Su Tong: Uskollisen vaimon kyyneleet
- Daniyal Mueenuddin: Hunajaa ja tomua
- Helga Weiss: Helgan päiväkirja - keskitysleirillä nuorena tyttönä
- Jacqueline Kelly: Luonnonlapsi Calpurnia Tate
- Gudrun Eva Minervudóttir: Nukentekijä
- Marja Björk: Poika
- Vera Vala: Kuolema sypressin varjossa
- Kim Echlin: Kadonneet
- Pasi Ilmari Jääskeläinen: Harjukaupungin salakäytävät
- Erin Morgenstern: Yösirkus
- Nina Hurma: Yönpunainen höyhen
- Lionel Shriver: Poikani Kevin
- Sergei Lukjanenko: Yöpartio
- Amy Tan: Keittiöjumalan vaimo
- Karin Brunk Holmqvist: Pieni potenssipuoti
- Philippa Gregory: Punainen kuningatar
- A.S.Byatt: Ragnarök: Jumalten tuho
- J.S.Meresmaa: Mifongin aika
- Kelly Thompson, Becky Alexander, Fiona Burgler: Suuri Fitness kirja
- Anu Laitila & Silja Koivisto: Kirja joka muutti elämäni
- Marjane Satrapi: Persepolis - Iranilainen lapsuuteni
- Marie Hermanson: Laakso
- Emmi Itäranta: Teemestarin kirja
- Johanna Hurtig & Maija Leppälä: Maijan tarina
- Jodi Picoult: Sisareni puolesta
- Leo Hartvaara: Suden uhrit
- John Irving: Ystäväni Owen Meany
- Hernán Riviera Letelier: Elokuvankertoja
- Cornelia Funke: Mustesydän
- Aravind Adiga: Valkoinen tiikeri
- Grace McCleen: Ihana maa
- Paolo Giardáno: Alkulukujen yksinäisyys
- Chris Cleave: Poikani ääni
- Helena Waris: Sudenlapset
- Villy Sorensen: Ragnarök - Jumalten tuho
- Pia Juul: Hallandin murha
- Gillian Flynn: Kiltti tyttö
- Stephen King: Carrie
- Steff Penney: Näkymättömät
- Eve Hietamies: Tarhapäivä
- Jonathan Caroll: Valkoiset omenat
- Pirjo Tuominen: Kotiopettaja
- Margaret Atwood: Sokea surmaaja
- Anu Holopainen: Welman tytöt
- Ferdinand von Schirach: Collinin tapaus
- Nick Cave: Bunny Munron kuolema
- P.C Cast & Kristin Cast: Merkitty - Yöntalo #1
elokuu: (3)
- Alice Hoffman: Punainen puutarha
- Terry Pratchett: Noitasiskokset
- Susan Fletcher: Meriharakat
syyskuu: (4)
- Catherynne M. Valente: Tyttö joka purjehti Satumaan ympäri itse rakentamallaan laivalla
- Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa
- Sergei Lukjanenko: Päiväpartio
- Karin Alvtegen: Todennäköinen tarina
lokakuu: (4)
- Kate Morton: Paluu Rivertoniin
- Jeffrey Eugenide: Naimapuuhia
- Hélene Grémilon: Uskottuni
- S.J. Watson: Kun suljen silmäni
- Amor Towles: Seuraelämän säännöt
- Johanna Ervast: Jäähyväiset Einolle
- Joyce Carol Oates: Putous
- J.K.Johansson: Laura
- Victoria Hislop: Saari
- Grégoire Delacourt: Onnen koukkuja
- Raili Mikkanen: Laulu Punaisesta huoneesta
- Riikka Pelo: Jokapäiväinen elämämme
- Saara Kesävuori: Tarkoin vartioitu
- Kazuo Ishiguro: Yösoittoja
- Jo Nesbo: Kukkulan kuningas
- Peter Franzén: Samoilla silmillä
- Daphne Kalotay: Bolsoin perhonen
- Johan Theorin: Hämärän hetki
- Leonid Tsypkin: Kesä Baden-badenissa
- Milja Kaunisto: Synnintekijä
Vuoden parhaat kotimaiset:
Vuoden parhaat ulkomaiset:
Sitten vuoden parhaat novellikokoelmat:
Nämä kirjat valikoituivat listalle siksi, että ne ovat jääneet vahvasti mieleen, ovat olleet nautinnollinen lukukokemus tai kirja on puhuttanut minua kovasti.
Sitten vain kohti lukuvuotta 2014. Olenkin ehtinyt jo lukemaan yhden mahtavan viiden pisteen kirjan, josta lisää myöhemmin. Tällä hetkellä on kesken viihteellinen seikkailuromaani ja kirjastopinoissa on valtavat kasat hyvää luettavaa. Vuoden 2013 aikana omaan hyllyyn on tullut lisäystä ihan mahdottomasti, en edes muista kaikkia hienoja romaaneja, jotka ovat kasvattaneet kirjaperhettäni. Uusin hankinta on kuitenkin Dan Brownin Inferno. Haasteitten kanssa minulle kävi vähän köpelösti. Sain suoritettua vain Oi maamme Suomi -haastetta, josta tein postausta aikaisemmin, sitten suoritin Avioliittojuonia haasteen, jossa pääsin juhlimaan kirjallista timanttihääpäivää. Luin haasteeseen seuraavat kirjat, jotka mielestäni sivusivat avioliittoja.
- Anni Blomqvist: Myrskyluodon Maija
- Riikka Ala-Harja: Maihinnousu
- Karoliina Timonen: Aika mennyt palaa
- Gillian Flynn: Kiltti tyttö
- Kate Morton: Paluu Rivertoniin
- Jeffrey Eugenides: Naimapuuhia
- Leonid Tsypkin: Kesä Baden- Badenissa
- Joyce Carol Oates: Putous
- S.J Watson: Kun suljen silmäni
Hienolta näyttää mennyt kirjavuotesi!
VastaaPoistaMinäkin aion tänä vuonna jatkaa oman hyllyn kirjojen parissa. :)
Heh, kiva että muilla samat aikomukset. Jostain syystä tuo omien kirjojen lukeminen tuottaa vaikeuksia, vaikka hyllystä löytyy vaikka millä mitalla hyviä kirjoja hienoilta kirjailijoilta. Silti jotenkin ajattelen että ei ne sieltä minnekkään karkaa ja haen kirjastosta aina vain lisää luettavaa. :D
Poista